Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Ny dator på plats...

Av Anneli - 2 december 2009 20:09

Ja.. då har vi alltså varit och inhandlat en ny dator. En liten stationär dator med en 21" skärm. Jag är så nöjd med den men har inte lagt in några programm i den ännu. Jag har inte arbetat i Vista förut så vi har köpt Microsofts senaste version som ännu inte dykt upp i brevlådan. När det kommer och allt är inkört från den skivan så skall jag börja lägga in grejer och programm igen. Men tills dess så har jag inte tillgång till min hemsida.


Nu har det gått rätt så lång tid sedan senaste uppdateringarna men på hundfronten så ligger vi lågt. Inte mycket till träning förutom att jag varit på klubben på helgerna och tränat lite. Både lydnad och lite agility. Vi tar igen oss lite grann i vinter så som vi brukar efter en hektisk vår, sommar och höst.


Det är en mörk tid nu och våra prommenader blir inte så mycket i skogen längre utan tillbringas mest i stan på eftermiddagarna. Helgerna har vi gått i skogen ihop med Siv och Melwin, annars så är det stan som gäller.


  


Förra tisdagen var jag hos veterinären och tog bort några ålders vårtor på Molly, en satt så illa till vid hennes ena öga så den ville jag verkligen ha bort och vi tog även bort tandsten. Nu har hon så vita fina tänder igen.



Imorgon skall jag och min mamma ta oss en tur till Ikea och se på lite soffbord och annat, sedan skall vi köra till landvetter och hämta hem Frida med pojkvän, då har de varit i Eygypten en vecka. Tiden går fort och de har haft det jätte bra. 30 grader varmt på dagen, ridit på kameler, åkt på safarie utflykt och snorklat i havet.


På fredag skall vi hämta vår nya soffa så till helgen blir det nog lite städ och iordning ställande av vardagsrummet med nya möbler. Kanske lite träning av Molly och Maja på klubben får hinnas med.


Nu skall jag hjälpa Emma med svenska läxan. Ha en trevlig kväll alla blogg besökare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 7 mars 2016 21:23


I kväll har vi haft avslutning på vår NW kurs och det sista vi fick göra var att avlägga ett doftprov. Tycker att Irma fixade det fin :)   ...

Av Anneli - 5 mars 2016 18:45


  Irma och syster Tassa har träffat lektant Chillie, världens snällaste golden :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards