Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Vintern är här.....

Av Anneli - 20 december 2009 11:21

  

Nu har också vintern kommit till oss i Lysekil. Vi har ca 9 minus grader och rätt så fint kallt blåsfritt väder idag. Nackdelen med den här årstiden är den att det är svårt att vara ute  och gå med hundarna. Det fastanar snö mellan trampdynorna som gör så att de får små isklumpar emellan tassarna så man får stanna och ta bort. Nu har jag i och för sig köpt ett spray som jag spreyar på innan vi går iväg och det är rätt så bra. Men i stan så saltar de så vansinnigt mycket så både Molly och Lily måste man stanna och borsta bort saltet från tassarna många många gånger under promenaderna. Maja bryr sig inte så mycket men det händer att jag får hjälpa henne med. Vi började gå i stan för det var ju så mörkt i skogen på kvällarna men jag får nog ta på pannlampa och gå till skogs efter jobbet iallafall eftersom där ligger det inget salt.


Nu har vi precis kommit in från en två timmars lång runda, familjen sover, Pelle har jobbat natt så han får sova några timmar till, Emma var i göteborg med en kompis i går kväll och gick på Lisseberg och såg julmarknaden där. Frida och jag var iväg och köpte julklappar. Vi hade en heldag, bara vi två. Först var vi i Uddevalla och köpte en fåtölj på Mio möbler, sedan åkte vi till Trollhättan och köpte några julklappar och åt även på Max. Det var första gången jag var på Max och åt hamburgare. När vi tyckte vi hade gjort Trollhättan körde vi vidare till Ikea i Göteborg, kom lite fel eftersom jag inte kört åt det hållet förut så vi hamnade i Surte och fick vända och köra tillbaka till Kungälv för att komma ut på E6:an. Men det gick bra och vi kom till slut in på Ikea och fick handlat ett nytt soffbord, en matta, ett sidobord + diverse småsaker. Nu är vård vardagsrum iordning inför jul.


Nu arbetar jag bara måndag och tisdag den här veckan och är sedan ledig i några dagar. Hade tänkt att jag skulle försöka träna med hundarna lite var och en under de här dagarna och ge var och en "egen" tid.


Nu vaknar barnen så nu skall vi fika en stund ihop.

  

 
 
stin@

stin@

21 december 2009 11:01

Jadu, det märks att våra tikar är släkt :-)) Celine har inte heller börjat ännu, o när det blir vet bara hon :-))
Spännande med våra tjejers valpkullar tycker jag för även deras valpar blir ju släkt. OM nu allt går bra förstås, o ett löp är ju då det första som vi väntar på.
GOD JUL!!

http://www.tansandtins.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 7 mars 2016 21:23


I kväll har vi haft avslutning på vår NW kurs och det sista vi fick göra var att avlägga ett doftprov. Tycker att Irma fixade det fin :)   ...

Av Anneli - 5 mars 2016 18:45


  Irma och syster Tassa har träffat lektant Chillie, världens snällaste golden :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards