Direktlänk till inlägg 27 december 2009

I brist på bilder.....

Av Anneli - 27 december 2009 17:43

I brist på egna bilder på hundarna så måste jag bara lägga in det här underbart fina kortet som jag fick av Eva Gilljam idag på Håkan och deras katt. Den är ju bara sååå jätte fin.

  

Annars så har jag i morse gått en två timmars promenad med Lily och Molly och när jag kom hem så tog jag Maja på samma runda men då kom även en kompis med och gick med sina hundar. Jag tycker det är lite lättare att ha två hundar lösa än alla tre.

Maja vill ju gärna sticka efter harar om dessa dyker upp och då drar hon även med sig Lily som inte är sen på att hänga på.


Därför så försöker jag gå med Molly och Lily ensamma ibland så att de får gå lösa hela vår promenad och att även Maja får egen tid och gå lös. Nu har jag rätt så ont i ryggen eftersom man spänner sig för att inte halka.


På promenaden mötte vi även Siw och Melwin och Mariann med Cajann. Så det blev många hundar tillslut.


Nu skall jag gå kvällspromenaden med alla tre, sedan är det kvällsmat och lite lugn och ro innan det är dax att packa jobbar väskan för imoron börjar jag arbeta igen.

Frida är på bio med farmor och Emma är i Stockholm och hälsar på min pappa. Det var världens snöoväder när vi körde henne till bussen i lördags middag och bussen blev en och en halv timme försenad till Stockholm.


Nu är det minus grader här hemma så då är det lättare att gå med hundarna. Rätt så jobbigt när det är mycket snö och plusgrader eftersom det fastnar så mycket snö i pälsen.

Ha en trevlig kväll

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 7 mars 2016 21:23


I kväll har vi haft avslutning på vår NW kurs och det sista vi fick göra var att avlägga ett doftprov. Tycker att Irma fixade det fin :)   ...

Av Anneli - 5 mars 2016 18:45


  Irma och syster Tassa har träffat lektant Chillie, världens snällaste golden :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards