Direktlänk till inlägg 31 december 2009

GOTT NYTT ÅR!

Av Anneli - 31 december 2009 20:34

  

Melwin, Maja, Lily och Molly


Ja... då var det årets sista dag och det känns lite vemodigt att lämna det bakom sig.

I kväll så sitter jag ensam hemma, inte mig emot... Men Pelle har gått till jobbet för han jobbar natt skift, Frida är på fest med sin pojkvän och Emma har precis gått iväg med sina tjej kompisar till en annan fest. Själv så skall jag fixa lite med Mollys päls hade jag tänkt och vara vaken tills barnen kommer hem.


Vi har ätit nyårs "supe" ihop innan jobb och fester och haft en fin dag. Körde Frida och Jonas till festen som de skulle på och fastnade mitt i stan där kommunen hade ordnat en stor raket fest med smällde och en massa raketer.

Undra vad alla dessa människor kom ifrån, har aldrig sett så många folk mitt i stan förute. Det var ett hiskligt väsen och en massa fina raketer men jag är inte så mycket för sådant.

Tänker på alla stackars djur som mår så dåligt av alla dessa raketer och smällare. Molly, Lily och Maja är inte berörda utav det men de stannar också hemma och ligger och sover men det finns ju så många andra. Nere på stan fanns det faktistk de som hade med sig sina hundar ute för att kolla på raketerna.


I förmiddags var jag ute och gick med Siw och Melwin och tog en del kort på hundarna. Vi försökte också filma när de sprang i snön men de var ingen som var så intresserad av att springa utan de hölls sig mest runt våra ben så de blev inte någon film.

I eftermiddags har jag och hundarna träffat en annan hundkompis som föder upp svart risen och dvärg snauzer. vi tog oss en lång promenad hemma hos henne med alla hundar och Maja fann en ny liten kompis i en 10 månaders dvärg snauzer.  Ja.. det har varit en bra, kall  dag och vi har haft -12 grader,  nu är jag ledig i ytterligare 4 dagar. Vi skall ta det lugnt och träna lite lydnad hade jag tänkt.


Önskar alla ett GOTT NYTT ÅR!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 7 mars 2016 21:23


I kväll har vi haft avslutning på vår NW kurs och det sista vi fick göra var att avlägga ett doftprov. Tycker att Irma fixade det fin :)   ...

Av Anneli - 5 mars 2016 18:45


  Irma och syster Tassa har träffat lektant Chillie, världens snällaste golden :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards