Alla inlägg den 3 september 2009

Av Anneli - 3 september 2009 20:52

Efter jobbet idag har jag varit på brukshundklubben med Lily och tränat lydnad ihop med en tjej som jag tränade mycket med förut när Molly tävlade lydnad.


Regnet öste ned och det var ingen höjdare, men Lily var duktig ändå och gjorde alla moment bra. Läggande och ställande var hon jätte duktig på.


Sedan la vi plats ihop och då kom ytterligare en tjej upp för att träna så det var  jätte bra att det blev tre okända hundar ihop på platsen.


När vi tränat klart så hjälpte jag Monica med sin boxer då hon tränade tung apport och metall apport. De är bara så super duktiga men jag vet hur många timmars jobb som ligger bakom.


Men nu känns det som om jag måste bestämma mig för om jag vill ha mina tre ettor på Lily för då måste jag nog lägga ned ännu mer tid på bara henne. Vi får se efter lördagens tävling hur jag känner mig.

Ovido - Quiz & Flashcards