Alla inlägg den 24 september 2009

Av Anneli - 24 september 2009 20:30

Efter jobbet åkte Molly, Maja och jag till Vänersborg för att gå ytterligare ett viltspår. Vi satsar hårt de sista veckorna nu inför årets viltspårs cocker. Skulle det inte gå så bra på västras dm på söndag så har jag bokat in ytterligare ett spår i nästa vecka.

Det hade ju varit kul om Molly ännu en gång kunde komma högt upp på listan, eventuellt hennes sista gång eftersom jag känner att det kostar en hel del pengar att gå spår med två hundar och nu när även Maja är en duktig spårhund så får jag försöka satsa lite grann på henne också.


Molly fick börja och ikväll gick hon som en klocka, var inte ifrån spåret en meter tog alla vinklar och bloduppehåll som hon skulle, ringade i återgången och hittade klöven efter 16 minuter. Ja,,, det var verkligen kul. Hon är duktig och jag litar till 110% på henne. Ett första pris med HP blev kvällen spår och hennes kritik är helt ua. Vi hade även en aspirant med i spåret som snart är färdig utbildad. Kul med nya domare.


Sedan var det Majas tur, hon tog an spåret  och sträcka 1 ua. perfekt återgång, ringade in bloduppehållet och hade inga som helst problem med sträcka 4. Men i vinkel 4 går hon ut 20 m. men kommer strax tillbaka blir satt för skott sedan tar hon spårslutet helt ua. Tyvärr så missade vi HP på grund av dessa 20 m som hon går ut. Då hade vi bara ca 70 meter kvar till slutet, lite snörpligt. Men vad jag tycker att hon gjorde det bra, känner att hon blir säkrare för varje gång. Men jag är otroligt nöjd med båda hundarnas spår.

Ovido - Quiz & Flashcards