Alla inlägg den 13 september 2009

Av Anneli - 13 september 2009 17:52


Helgen som gått har jag varit hos min mentor och vän Tord Lunborg på Kennel Line Sam och Robert Zsombok på Kennel Starym och hälsat på. Jag tog ledigt på fredag för att köra till Borås och var där vid 10-tiden. Det är alltid lika kul att få komma dit och hälsa på. Anledningen till den här visiten var att jag skulle få var med på en valpning som skulle ske någon gång i helgen.

En av Tords fina cocker tikar nämligen Line Sam Bagatelle (b/t) skulle få sin sista kull med valpar ihop med Line Sam SayLove (r). Det var en spännande dag och jag gick ut och gick med henne i omgångar för att valpningen skulle sätta igång, då hon haft en del värkar under natten.

Men det dröjde till på lördag morgon då vi satt och åt frukost och jag vände mig om och fick se att vattnet gick och ut kom en liten röd cocker tjej med en sådan livskraft. Jag blev så rörd och började nästan grina, så fin hon var. Sedan var det till att vänta en stund och så kom de på löpande band och när klockan var 13.00 hade 9 stycken friska, livliga och pigga valpar fötts. Sammanlagt blev det 1 röd hane, 3 svarta tikar och 5 röda tikar. Vilken jätte fin fördelning. Alla vägde de mellan 260 till 280 gram styck och var väldigt jämna i storleken. 


Tusen tack till Tord och Robert för god mat, många långa och goa skratt och prat, jag är oerhört tacksam att jag fick komma och vara med om ytterligare en valpning.


Om intresse finns för dessa fina valpar kontakta Tord för mer information. Robert har även super fina Shih Tzu valpar till salu och även några yorkar.   

Ovido - Quiz & Flashcards